Translate

вторник, 19 октомври 2010 г.

Едно пътуване с автобус?

Качи се и ти!

КАЧИ СЕ И ТИ!


От дълго време не бях пътувала с автобус, просто защото не ми се бе налагало. От няколко дни, обаче СМЕЛО използвам градски транспорт. Защо смело?- ами има голяма вероятност да не стигна до мястото към което съм се запътила, не защото Автобусни превози си сменят  маршрутите или часовете на движение на рейсовете - НЕ!!! Причината е в МЕН. Аз се зазяпвам - НЕ! Аз се отплесвам?!Тъжна констатация, но вероятно ще ме разберете. Днес седнах на една от предните  седалки в автобуса и започнах да  се впечатлявам  ...  и броя и се впечатлявам ... Какво ли толкова невиждано  гледам? ... Сега ще разкажа.....
Беше понеделник. Автобус като автобус, спирка, забързани хора, движение - всичко изглеждаше като нормален работен ден. За всички явно изглеждаше така. Автобусите в България са доста мръсни, шумни и вмирисани, но за това сме си виновни ние- българите. И никой не се впечатлява. :(  Аз наистина -  никога не съм се возила в ТИР, но винаги съм се впечатлявала от кичозната им визия. Е, случи ми се - видях една кошмарна еклектика на живо -ОТВЪТРЕ ...  Този ден, още  щом влязох в автобуса, седнах и погледнах напред и  ... О!!!! Ужас!!! Зяпнах!!!
На предното голямо стъкло, вероятно шофьора бе устроил прашен пир за сетивата, но не само за неговите! Стъклото бе обрамчено от множество изкуствени лиани, обсипани с пембяни, лилави и розови цветчета. Сред тях  се мъдреха и по-едри китки от различни по вид, цвят и форма пластмаса. Няколко икуствени букета,  поставени на земята, се гиздеха в "невероятни" вази! И за да "разчупи" еднообразието тайният творец бе натикал любимата си колекция от дискове между "зеленията". Преброих около 12 диска от едната страна, а другата не я виждах от мястото си.  В средата на предното стъкло имаше и нагиздени  три-четири  флага на страни от ЕС,  а около тях подредени, като формация на прелетни птици, висяха рекламни знаменца /в синьо и червено/ на фирми, като Мерцедес, Рено Ситуен и др.  Поставянето им вероятно е било или  за да се рекламират фирмите производители на автомобили, или начин да се изрази култово възхищение  към тях.
Освен описаните "едри" субекти в пространството на щофьора, декорациите не се изчерпваха с това.  От всевъзможни места  имаше опашати топки и червени гумени сърца /явно преди доста време са били ключодържатели/, мартеници- различни размери,  плюшени играчки.  Мърляво и спластено оранжево губерче се подрусваше весело пред кормилото.... (Чудно,  защо липсваше кавьорче, в цялата картинка?! Щеше да се впише идеално - някъде между 5-те огледала, снимките и лепенките на фолк дивите, вазите с пластмасови прашни цветя и новогодишните гирлянди!)
Мисля, че изпуснах доста от нещата, дето висяха и стърчаха в кабинката, но иначе щях да си изпусна спирката ...


P.S. За да съм честна пътувах още  няколко дни, но това чудо не го видях повече, а всички други автобуси си бяха сравнително нормални.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.